Meditaties tussendoor

 In Succesvol zijn, Verbondenheid

Ook weer geïnspireerd door mijn favoriete inspiratiebron.

Dingen die je gewoon al deed: meditaties tussendoor.

  • Luisteren naar je kind
    Als je kind vertelt over de dag. Zelfs wanneer jullie in de auto onderweg zijn naar school of terug naar huis na veel activiteiten. Luisteren naar de verhalen van je kind helpt jou met focussen (en bouwt een sterke band op).
  • Onderweg naar huis de zonsondergang bewonderen.
    Gewoon de schoonheid van de omgeving even helemaal naar binnen laten komen.
  • Adem in, adem uit. Telt ook als mediteren 😉 .
  • Ontzettend genieten van je eten, tot de laatste hap.
    Eten met aandacht zorgt ook dat je minder schrokt, beter kauwt, beter verteert en het  is goed voor je gewicht (ook als je te dun bent). Stilte bij het eten kan ook helpen tegen wisselende buikpijnklachten.
  • Een teamsport en er echt voor gaan
    Juist tijdens een balspel moet je 100% in het hier en nu zijn. Zo kan voetbal, basketbal, of volleybal helemaal mindfulness zijn.
  • Lekker koken voor jezelf (en anderen)
    Ook koken met aandacht is een prachtige meditatie. Focussen moet, anders kun je niet met scherpe messen vuur en kokend water omgaan. Overigens, de afwas kan ook een meditatie zijn. Eén kopje tegelijk.
  • Genieten van je douche of bad.
    Aan het einde van de dag spoelt het water alles weg. Spoel alles door het afvoerputje. Desnoods met een zandloper. Deze 5 minuten zijn helemaal van MIJ!

Verder nog:

  • Tijdens het wachten op de lift en in de lift: doe een 30 seconden oefening door bewust te staan of te ademen.Idem op het toilet (laat het gaan 😉 ), bij de bushalte in de bus/ metro.
  • Ga op een bankje in het park zitten luister naar de vogels of spelende kinderen.
  • Als je in een drukke kantoortuin werkt: probeer het trappenhuis. Neem naar beneden (of boven) steeds de trap. Verwonder je over de lelijkheid, de galm of zelfs over de rotzooi en glimlach (struikel niet over de mediterende mensen die deze plaatjes hebben bekeken)
Uit Huff Health
Struikel niet over de yogi’s
  • Wachtend bij het rode stoplicht. IN een overvolle bus of metro – het kan echt. Hier & NU kan je niets anders doen dan je overgeven aan het tempo van het OV. Staar!

 

Recommended Posts

Leave a Comment

Beyond Businessochtendritueel